måndag 28 mars 2011

Små och stora projekt..........

Här är mitt projekt som jag håller på med just nu. Jag tänkte försöka fräscha upp ett gammalt läkarskåp och en byrå till min dotter. Ett något större projekt kommer nedan.

Visst är det charmigt med gamla hus.....

Vi bor i ett gammalt hus som är byggt 1928, och jag har lärt mig efter 20 år i det här huset att man blir aldrig riktigt klar. Det finns hela tiden nya saker som behöver göras. Just nu är det en stor hall på övervåningen som behöver målas om. Men visst är det roligt om än lite tungt ibland.

Orginalmålning i taket och ett räcke vid trappen som är målat av en konstnär från trakten. Sånt får man vara rädd om.


Hallen har 7 st spegeldörrar som skall slipas, spacklas. slipas osv,osv...... innan man kan börja måla så det tar ju sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar