söndag 15 april 2012

Jakten kan börja......






Idag är vårens första loppis avklarad och jakten på det
 "stora fyndet" har startat. ( Repliken har jag lånat från
fina bloggen: Porslinan.blogspot.se)

Vad är det som gör att det är så spännande att
en del folk i kön nästan har mord blicken när portarna öppnas.

Man vet aldrig vad man kommer att hitta. Ofta tycker jag
att det bara är en massa skräp som står där på
borden och rätt som det är ser man något som
får hjärtat att klappa lite extra.

Det som fick följa med oss hem idag var en fin gammal
 jordglob, gissningsvis från 30-talet eftersom kartan ser ut som den 
gjorde innan andra världskriget.

Och en tillsynes oanvänd  form
från Rörstrand.
"FORMA" för en tjuga

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att inreda mitt hem helt 
och hållet av gamla saker, men jag gillar att blanda gammalt 
och nytt. På så sätt tycker jag att man får en charmig och
 personlig prägel på sitt hem.
Tur att smaken är olika.
Det gör det hela ännu mer spännande.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar