måndag 30 januari 2012

Öppnar dörren till min vintagegarderob.....

Jag öppnar dörren till min egen garderob och visar några av mina käraste ägodelar när det
gäller vintage.
 Kläder och mode är en av mina stora passioner i livet.

 Många av mina kläder är aldrig använda och kommer heller aldrig heller att bäras utav någon. Har de fått hänga i 50-60 år kan de väl få fortsätta att hänga orörda.
 Vissa hoppas jag att min dotter en vacker dag när hon har växt upp vill använda.
Och vissa vill jag naturligtvis själv bära.



Här en ull kjol från Katja of Sweden




En 50-60 tals klänning i guldbrokad


med en fantastisk rygg


och lappen sitter kvar. 
Klänningen kostade 215kr på sin tid.


En röd 50-tals pärla med fin-fina rosetten från City-modeller.




En blommig 50-tals klänning som jag knappt kan se mig mätt på.


Med ett gediget sömnadsarbete.




Och bilhandskar i massor av härliga färger.
Fortsättning följer en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar