onsdag 27 juli 2011

På snabb visit i Lysekil....

Hittade en butik i Lysekil som säljer gammalt och nytt. Just för dagen hittade jag inget som fick följa med mig hem. Men föll för inredningen och sättet de hade skyltat upp sina varor. Det var små miljöer i ett vanligt gammalt bostadshus.






Uppdukat och inbjudande!





Annars är mina loppisfynd följande hittills den här sommaren. En fåtölj som enligt tidigare ägare är inköpt 1941. Vi har två likadana sen tidigare och nu är min tanke att de skall kläs om och sedan byta plats med vår tv-rums soffa. Vi får se hur det blir med den saken... Men ambitionen finns.







Fyra stycken 50-60 tals glas. Har sett en del av dem tidigare men då i en lägre modell. Gillar dem men hade gärna sett att det fanns ett grönt också istället för två rosa men vadå......









Och till sist ett fat som jag gissar härstammar från 50-talet.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar